Grunnkurs/Brattkort, 2 dager

Påmeldingsfrist: 13.02.2023 02:30

Vis kart

Om Grunnkurs/Brattkort

Dette er kurset for deg som ikke har klatreerfaring fra tidligere. Du lærer alt du trenger for å klatre på innevegger. På kurset lærer du sikringsteknikk, bruk av utstyr og riktig opptreden i et klatresenter, slik at du kan ta vare på din egen og medklatrernes sikkerhet. Du lærer også om potensielle farer som er forbundet med klatring.

Kurset er hovedsakelig et sikringskurs, men du må regne med å klatre. Vi vil gi deg en innføring i enkel klatreteknikk.

Påmeldingen åpner i uke 2.

Varighet

2 dager.

3 timer lørdag 18.2 (kl.1400 – 1700)

3,5 timer søndag 19.2 (kl.1400 – 1730)

Pris:

Ordinærpris 1490,-. Våre medlemmer får 15 % rabatt på kurset.

Medlemspris er 1270,-.

Lån av utstyr er inkludert i prisen.

Hvis du ikke er medlem av et bedriftsidrettslag kan du melde deg på via Høyt under Taket sine nettsider.

Brattkortprøven

Når du er ferdig på kurset er kvalifisert til å gå opp til Brattkortprøven. Den gjennomføres ikke på selve kurset, men du kan avtale tidspunkt med instruktør i etterkant. Etter endt kurs får alle deltakere øve gratis hos oss med tau i påfølgende uke. Leie av tau og brems er inkludert, men ikke sko og klatresele, dette må du leie utenom.

Brattkortprøven er gratis for kursdeltakere.

Administratorer