Geiteryggen-løpet 2025
Arrangør:
Telemark bedriftsidrettskrets
Tid
GEITERYGGEN-LØPET 25. NOVEMBER 2025
Enda større - Enda råere! Er du klar?
Bli med på et magisk kveldsløp på Geiteryggen Lufthavn, tirsdag 25. november 2025 fra kl. 18.00. Sikre din plass og meld deg på nå. Løpet ble fulltegnet med 1600 deltakere i 2024.
Årets løp blir enda større og det vil skje enda mer kule ting på arenaen. Dette vil du ikke gå glipp av. Samle kolleger og venner, sikre plassen og meld dere på før prisøkningene!
Antall plasser og priser 2025:
- Maks antall 2000 plasser! Nedre aldersgrense 15 år.
- Meld deg på tidlig så du sikrer din plass til rimeligst pris!
- Nytt i år er at fellesstart 5km går 18.00 og fellesstart 10km går 18.45. På denne måten sikrer vi god flyt fra parkering til startnummer, fra traseen til bevertning.
Gruppebooking:
Påmelding gjøres opp til høyre i arrangementet. Ønsker din bedrift en felles kode og faktura kan du søke om bedrifts kode HER. Fyll inn informasjon og du vil få en kode tilsendt som kan benyttes ved påmelding. Når løpet er ferdig får du samlet faktura fra EQ Timing.
Priser:
Pris frem til 31. august:
5km kr. 390,-
10km kr. 490,-
Prisøkning 1. september
5km kr. 490,-
10km kr. 590,-
Prisøkning 9. november
5km kr. 590,-
10km kr. 690,-
*Påmeldingsgebyr 35,- kommer i tillegg.
Påmeldingskontingenten inkluderer:
- Medalje
- Varme drikker (kaffe, solbærsaft, kakao)
- Varm lapskaus fra Mathuset
- Startnummer med eget navn ved påmelding innen 9. november
Bedriftspåmelding:
Ønsker du en felles kode og samlet faktura? Registrer din bedrift HER
Program:
16.00: Arena åpner og du kan hente ditt startnummer og nyte varme drikker rundt bålpannen.
17.40: Oppvarming med MOVA Skien (10min)
18.00: Fellesstart 5km
18.45: Fellesstart 10km
Medaljer fås like etter målgang
DJ Elvira og July Sax sørger for god stemning fra scenen!
Som vi gleder oss. Er du klar for ett enda råere løp?
------------------------
Viktig informasjon til deg som skal delta:
Startnummer:
Vi anbefaler at du henter ditt startnummer dagene i forkant av løpet for og unngå kø.
Tid og sted kommer per epost i forkant.
Når bør jeg være på plass?
Du bør ha ditt startnummer klart til senest 30 min før start. Parkeringsvaktene står klare fra 16.00. Porten inn til arenaen åpner opp 16.00 og her er det god stemning med bålpanner, lys og mulighet for oppvarming. Inngangen er til høyre for terminalen. Vi anbefaler å være tidlig ute.
Parkering:
Vi anmoder sterkt til samkjøring for og unngå kø!
Parkeringsavgift kr 50,- per bil. Vipps ved ankomst og inntekten går til Herkules IF.
Avtal med venner og kolleger, kjør sammen av hensyn til kø inn mot parkering, antall plasser og miljø. Egne P-vakter / skilt vil guide deg. Se eget kart nedenfor som viser P-plasser farget i rødt. Vær tidlig ute og vis hensyn. Om du må parkere på plassene lengst unna må du beregne tid til og gå ca. 10. min. Se på det som oppvarming.
Vipps gjerne parkeringen allerede nå så sparer du tid. Vipps nummer 89146 (Telemark Bedriftsidrettskrets) og velg P-avgift.
Program:
16.00: Arena åpner og du kan hente ditt startnummer og nyte varme drikker rundt bålpannen.
17.40: Oppvarming med MOVA Skien (10min)
18.00: Fellesstart 5km
18.45: Fellesstart 10km
DJ Elvira og July Sax sørger for god stemning fra scenen!
Medaljer fås like etter målgang
Toaletter:
Det vil være egne WC-vogner ute på arenaområdet.
Terminalbygget:
Det vil ikke være mulig å benytte seg av terminalbygningen for WC, oppbevaring av klær og utstyr. Dette må gjøres ute på arenaområdet.
Geiteryggen kafè:
Kafeen holder åpent utover kvelden. Hovedinngangen stenger 18.00 og fra 18.00 er det inngang på høyre side av kafeen sett fra oppløpet. Her kan du kjøpe god mat og drikke. Det skal ikke oppbevares klær og utstyr inne på kafeen. Vi gjør oppmerksom på at det er betalende kafégjester som kan oppholde seg i kafeen og kafeens toaletter. Dette er ikke en varmestue.
Boeing 737 - storflyet:
Vårt eget storfly er åpent og her kan du oppbevare klær og utstyr i hattehyllene. Her kan du også sette deg ned for litt varme. Det er plass til 130 mennesker samtidig i flyet.
Sko, skift og oppbevaring:
Dette er ett ute-arrangement. Kle deg godt og møt opp fra 16.00 og nyt en varm kopp med drikke rundt bålpannene og nyt arenaen før det hele starter. Det blir super stemning i målområde. Husk at det kan være glatt, og dere løper 50% asfalt og 50% grus/sti. Vi anbefaler terrengsko. Piggsko er ett alternativ som det blir glatt.
Oppbevaring gjøres på eget ansvar ute på området.
Det skal ikke oppbevares klær ved bålpannene, oppløpet, hangar eller inne i teltene hos bevertning.
Nytt i år er at det blir eget telt til oppbevaring av tøy, men gjøres på eget ansvar.
Bevertning og bålpanner:
For påmeldte deltakere deles ut enkel bevertning som er inkludert i kontingenten etter målgang. Da har vi kakao, kaffe og varm solbærsaft levert av MENY. I tillegg til nydelig lapskaus levert av Mathuset. Vi setter ekstra mange bålpanner og benker like ved oppløpet, og håper du vil være med å lage en hyggelig stemning rundt bålet. Ta gjerne med sitteunderlag om du ønsker dette. Vi ber alle som oppholder seg i dette området om og slå av lykten.
Det er kun påmeldte deltakere med startnummer får benytte seg av gratis bevertning. Øvrig publikum må handle inne på kafeen. Inngang via porten til høyre på enden av terminalbygget sett fra målområdet.
Førstehjelp og ansvar:
Røde Kors stiller med mannskap. Det vil også være hjertestarter ved start/mål. Vi minner om at all deltakelse gjøres på egen ansvar.
Publikum:
Vi oppmuntrer til og ta med venner, kolleger og familie for å heie ute langs løypa. Særlig oppe på Vindalsåsen. Samle gjengen, lage bål og god stemning. Ta gjerne med bjeller. Vi ber om at publikum viser hensyn i traseen. Sperrebånd skal ikke passeres og vi ber alle følge vaktenes instrukser.
Publikum kan ikke benytte seg av gratis bevertning, men kan vippse på stedet.
Deltakelse:
Nedre aldersgrense for deltakelse hos bedriftsidretten er 15 år.
Løpe, jogge eller gå - Du velger selv!
Løype beskrivelse:
En runde er 5km. Skal du delta i 10km så løper du runden to ganger.
Start/mål er på innsiden av terminalen. Vi starter flatt og vi løper langs rullebanen helt ned til sør-enden de første 700m. Her vender vi høyre inn på rullebanen og løper hele lengden opp på rullebanen til nordenden. Rullebanen er 1,4km. Når vi kommer til nordenden så holder vi ned til venstre, ned en bakke og igjennom en port.
Fra porten holder vi høyre og løper videre på grus, og etter totalt 2,8km kommer vi til en annen port. Her holder vi venstre ned en sti 100m før vi er på ny grusvei. Hold høyre og løp 200m og ta til venstre inn på sti. Følg stien 400m og ta så 180grader til høyre og på sti hele veien opp til toppen av Vindalsåsen (kollen). Herfra løper dere så ned igjen til høyre og tar så ta rett frem når du er nede på grusveien. De siste 250m mot mål/passering vil ha en litt annen inngang enn i fjor og vil da gi mindre stigning siste del, samt at deltaker ikke trenger å krysser veien.

GPX fil fra port til port 2025
Foto/Film:
Det vil bli tatt foto og film som vil kunne deles på vår Facebook og Instagram.
Du kan reservere deg mot deling ved å sende ditt navn og startnummer på selve løpsdagen til thomas.stornes@bedriftsidretten.no
Dusj:
Kommer du langveis fra og ønsker en dusj etter løpet kan du dra til Skien Fritidspark. Her får du dusje for kr. 30,- eller om du ønsker inngang i badeparken før stengetid kan du få dette for kr. 100,-. Husk å vise ditt startnummer. Skien Fritidspark ligger 2km tilbake mot Skien fra Geiteryggen. https://skienfritidspark.no/
Kutyme:
Vi ber om at det vises hensyn til hverandre i løypa. Trenger en deltaker å passere deg/dere ber vi deg/dere holde høyre side, og la andre passere på venstre side. Unngå spytting/snyting uten og se rundt deg først.
Dyr:
Det er ikke tillatt med hund i bånd under løpet. Vi anbefaler også at det ikke tas med hunder inn på plassen grunnet mye lyd, lys, folk og støy.
Blir det kø?
Vi ønsker minst mulig kø. Derfor anbefaler vi at du henter startnummer på utleveringssted før løpsdagen. Info om sted og tidspunkt kommer ukene føre løpet. Vi sender i år ut 5km kl.18.00 og 10km ut kl. 18.45. Dette betyr at vi får en enda bedre flyt i 2025 enn i 2024. Både med parkering, henting av startnummer, i traseen og ved bevertning.
Ansvar og forsikring:
NBIF har ikke forsikring inkludert, og alle deltakere deltar på eget ansvar. Ønsker du/din bedrift forsikring via bedriftsidretten kan dere sjekke dette ut her: https://www.bedriftsidretten.no/insurance/index
Løpsleder:
Thomas Stornes 47668286
thomas.stornes@bedriftsidretten.no
* Informasjon med forbehold
TAKK TIL VÅRE SPONSORER OG PARTNERE 2025:
GVU
MENY
MATHUSET
FLYT AUDIO
MOVA SKIEN
RAGN-SELLS
FLYKLUBBEN
HERKULES IF
KRANRINGEN
SOLBERG BIL
SPORT1 SKIEN
NEW BALANCE
SKIEN KOMMUNE
REKLAMESERVICE
STEEN-HANSEN MASKIN
SPAREBANKEN DIN TELEMARK
SKIEN LUFTHAVN GEITERYGGEN
Arenakart 2025:

Parkerings kart:
Vi anbefaler å samkjøre for å redusere faren for kø. I 2025 vil vi øke kapasiteten med flere parkeringsvakter og bedre flyt for parkering på alle de ulike plassene parallelt. Følg vaktenes instruks. Det koster kr 50,- per bil og inntektene går direkte til Herkules IF.

Kommentarer
Du må logge inn for å poste i veggen.